Menu Sluit menu

2OLD2GETIT

You don’t get it and that’s exactly the point.

UPTIME

Een voorstelling van de Uptime app

Uptime is een app om in groep te videochatten en samen YouTube video's te kijken

Je kan met je vrienden een Uptime feestje organiseren: deel je lievelingsvideo's van YouTube in een volledig synchrone live ervaring.

De app zit nog in een testfase en kan je dus nog niet in de App Store vinden. Maar er zijn genoeg alternatieven die wél al live zijn: watch2gether.com, togethertub.com en de iTunes app 'Rave'. 

SHOWGOERS

Een voorstelling van de interface van Showgoers

Showgoers gebruikt Netflix en verbindt je met je vrienden. Het zorgt ervoor dat je samen series en films kan kijken. Je kan samen iets kijken en erover chatten, nu, live, zelfs wanneer je beste vriend zich aan de andere kant van de wereld bevindt.

FIRSTAGE

een voorbeeld van een concert in VR

Ontdek muziek door middel van AR (augmented reality) optredens. Je kan een nieuwe artiest zien en voelen optreden zonder een stap buiten je deur te moeten zetten.

BBC PLANET EARTH SNAPCHAT

Een paar screenshots uit de snapchatstory van BBC earth

De BBC gaat op Snapchat mini-afleveringen van Planet Earth releasen. Dat doet ze elke keer een dag voor de volledige Planet Earth 2 aflevering op tv komt. Zo creëren ze wat rumoer bij een jonger publiek dat niet naar klassieke tv-reclames kijkt.

http://bit.ly/2lh1mW0

Ontdek meer

My-Me(dia)

Verbeter het leven van de consument

My-media, dat zit'm in het leven van de consument gemakkelijker maken, want dat is wat mensen verwachten én wat ze willen.

Consumenten eisen dat hun verwachtingen meteen worden ingelost en dat is waar de media van de toekomst aan zullen moeten voldoen. 

Je zal moeten aanleveren wat de consument wil, wanneer hij het wil, waar zij het wil.

Media moeten hun gebruikers leren kennen en moeten zich aanpassen aan de context en voorkeuren van die gebruikers. Elke gebruiker heeft zijn eigen wensen en het is de taak van de media om elke gebruiker te benaderen op zijn of haar favoriete manier zonder hun tijd of energie te verspillen.

Voorbeelden? 

Non linear content shift

Deze trend kan je niet gemist hebben. Contentmakers zijn de nieuwe koningen en Netflix/On Demand content kijken is gewoon normaal. We willen allemaal een persoonlijke kijk-ervaring.

Er is zoveel content om uit te kiezen dat we onze eigen kijk-ervaring willen cureren. De limieten die er vroeger waren, bestaan niet meer. On demand services zoals Netflix en VRTNU hebben ons kijkgedrag totaal veranderd.

Vroeger keken we wat er op dat moment te zien was, nu kijken we wat willen wanneer we het willen op eender welk toestel. We willen alles altijd beschikbaar hebben, want we staan zélf altijd ‘aan’. Dus is het logisch: het non-linaire consumeren neemt de overhand.

Voorbeelden?


 

Fading Borders

Vraag aan een kind het verschil tussen een digitale en een analoge camera...Mond vol tanden gegarandeerd.

Als je de aandacht wil trekken, moet je dingen maken die de grenzen tussen on- en offline doen verdwijnen.

Mensen zijn op zoek naar ervaringen die ze kunnen delen, waarbij echte en digitale grenzen niet bestaan.

Het zijn niet alleen de echte grenzen die we zien verdwijnen, we willen ook moeiteloos van het een naar het ander toestel overschakelen. Content volgt ons namelijk altijd en overal, dankzij alle diensten die gebruiken maken van de cloud.

Onze realiteit is intussen bedekt door een digitaal laagje en in de toekomst wordt zo’n gemengde realiteit gewoon normaal. In zo’n wereld moet content er echt uitspringen om opgemerkt te worden.

Voorbeelden?

MY MEDIA METOX-DETOX

Neem (een heel klein beetje) tijd voor je (digitale) welzijn

We krijgen een overload aan informatie en we staan altijd "aan". Er waren nog nooit zoveel mensen met burn-outs en depressieklachten.

Wie heeft nooit het gevoel dat ie te veel tijd op de smartphone doorbrengt? Digibesitas is een écht fenomeen.

Wat we willen, is de kwaliteit en het welzijn van ons leven opnieuw in eigen handen nemen en bewuster met onze toestellen en schermtijd omgaan.

Voorbeelden?

Social Guardians

92% van Generatie Z geeft om het klimaat en sociaal onrecht en wil hun bezorgdheid over de toekomst van de wereld uiten.

De laatste jaren voelen veel mensen een groter bewustzijn tegenover de wereld en dan vooral sociaal. Alle schandalen die we meemaakten, hebben mensen verenigd in bewegingen, die samen voor een doel gaan. Tegenwoordig verenigen hashtags mensen om échte protestbewegingen te vormen en voor échte verandering te gaan.

Ook de media zien dit gebeuren en passen zich aan. Zij roepen de mensen of bedrijven die in de fout gingen tot de orde en bieden de globale bewegingen erkenning en een platform.

Verdeeldheid brengt mensen samen. Mensen geloven dat ze écht het verschil kunnen maken. 46% van Generation Z heeft het gevoel dat ze mee de wereld kunnen veranderen, dat is meer dan eender welke gemeten generatie voordien.

PSFK’s Forecast Z Survey. Psfk, 2017 

Voorbeelden?

Intergalactic Media

Media als zonnestelsels

Mediamerken zijn vandaag hun eigen zonnestelsels, waarbij het merk de zon is en alle media-producten van het merk daar als planeten rond zweven. En net zoals het zonnestelsel waar wij in leven, worden ook in deze zonnestelsels elke dag nieuwe planeten ontdekt. Een zonnestelsel is altijd in beweging, het evolueert en verandert constant.

Er zijn geen media meer die zich nog op één ding focussen. Wat vroeger een krant was, is nu een krant én een website én een app én een podcast én een videoplatform, enzovoort.

Je kan als mediamerk geen one trick pony meer zijn. Wie wil overleven, moet innoveren (of verdwijnen) en zijn blik verruimen.

Voorbeelden?

Website made by MINSKY