Menu Sluit menu

Fading Borders

Vraag aan een kind het verschil tussen een digitale en een analoge camera...Mond vol tanden gegarandeerd.

LAB GROWN BODIES AT CES

Foto van een lichaam dat lijkt gekweekt te zijn in een laboratorium.

Hoe kan je de aandacht trekken met een dramaserie op een Tech Conference? Wel, lanceer een nep-campagne van een bedrijf in die serie, Altered Carbon, dat doet alsof ze écht menselijke lichamen kweken in een laboratorium en toon dat op diezelfde Tech Conference. Resultaat? Veel buzz en ophef rond een serie die op dat moment zelfs nog niet gelanceerd was.

Blippar: AR - City

Voorbeeld van Augmented Reality in een stad. Er wordt extra info gegeven bij reëele plaatsen

Wanneer reality en augmented reality door mekaar beginnen lopen, krijg je iets als...Blipper. Een digitale laag bovenop je eigen realiteit. Wat levert het op? Real time details over min of meer alles dat jou omringt, het kan je bijvoorbeeld de weg wijzen. Online en offline kunnen samen iets nieuws worden.

Avatar Land - Disney

Bezoekers in avatarland

Avatar Land maakt nu deel uit van een van de Disney pretparken en ziet eruit als de wereld die James Cameron in zijn film Avatar creëerde. Er zijn twee attracties, eentje die je meeneemt tot diep in de Avatar Jungle en een andere die je op de 'vogel'achtige wezens laat vliegen. 

En nog een leuk detail uit de film: het zwevend berglandschap uit Avatar hebben ze ook nagemaakt, zodat je er zelf onderdoor kan wandelen. De film komt echt tot leven.

Magic Bench - Disney

Een man zit op een bank naast een karakter uit een disney-film

Beeld je in, je zit op een bank voor een spiegel en plots komt een van de Disneyfiguren naast je zitten, op de bank. Een unieke ervaring voor de gebruiker, die de interactie met de Disneyfiguur in kwestie ook kan voelen. De bank is namelijk voorzien van allerlei soorten sensoren en technologie om dit gevoel zo écht mogelijk te maken.

https://bit.ly/2vMfJem

Nintendo Labo - Een nieuwe speelervaring

Foto van een Nintendo Labo

Een nieuwe lijn van interactieve bouw-en-speel ervaringen. DIY in combinatie met de magie van de Nintendo Switch. Digitaal en Analoog versmelten en de grenzen die we dachten te kennen, vervagen.

Ontdek meer

2OLD2GETIT

You don’t get it and that’s exactly the point.

2OLD 2GETIT Media is gericht op jongeren: de onderwerpen zijn anders, de samenstelling ook en je moet zeker niet gaan zoeken op de klassieke mediakanalen. Hun media zijn overal en altijd beschikbaar.

De focus ligt op wat jongeren interesseert: lifestyle, vrienden, muziek, enzovoort. Het gaat niet perse over de grote nieuwsverhalen of over wat er in de wereld gebeurt. Jongeren willen vooral met elkaar verbonden zijn.

Babyboomers en bejaarden snappen er niks van, vinden het maar niks en dat is ook de bedoeling. Het is niet voor hen bedoeld, het is authentiek voor die specifieke leeftijdsgroep met hun specifieke noden.

Voorbeelden?

Social Guardians

92% van Generatie Z geeft om het klimaat en sociaal onrecht en wil hun bezorgdheid over de toekomst van de wereld uiten.

De laatste jaren voelen veel mensen een groter bewustzijn tegenover de wereld en dan vooral sociaal. Alle schandalen die we meemaakten, hebben mensen verenigd in bewegingen, die samen voor een doel gaan. Tegenwoordig verenigen hashtags mensen om échte protestbewegingen te vormen en voor échte verandering te gaan.

Ook de media zien dit gebeuren en passen zich aan. Zij roepen de mensen of bedrijven die in de fout gingen tot de orde en bieden de globale bewegingen erkenning en een platform.

Verdeeldheid brengt mensen samen. Mensen geloven dat ze écht het verschil kunnen maken. 46% van Generation Z heeft het gevoel dat ze mee de wereld kunnen veranderen, dat is meer dan eender welke gemeten generatie voordien.

PSFK’s Forecast Z Survey. Psfk, 2017 

Voorbeelden?

Intergalactic Media

Media als zonnestelsels

Mediamerken zijn vandaag hun eigen zonnestelsels, waarbij het merk de zon is en alle media-producten van het merk daar als planeten rond zweven. En net zoals het zonnestelsel waar wij in leven, worden ook in deze zonnestelsels elke dag nieuwe planeten ontdekt. Een zonnestelsel is altijd in beweging, het evolueert en verandert constant.

Er zijn geen media meer die zich nog op één ding focussen. Wat vroeger een krant was, is nu een krant én een website én een app én een podcast én een videoplatform, enzovoort.

Je kan als mediamerk geen one trick pony meer zijn. Wie wil overleven, moet innoveren (of verdwijnen) en zijn blik verruimen.

Voorbeelden?

My-Me(dia)

Verbeter het leven van de consument

My-media, dat zit'm in het leven van de consument gemakkelijker maken, want dat is wat mensen verwachten én wat ze willen.

Consumenten eisen dat hun verwachtingen meteen worden ingelost en dat is waar de media van de toekomst aan zullen moeten voldoen. 

Je zal moeten aanleveren wat de consument wil, wanneer hij het wil, waar zij het wil.

Media moeten hun gebruikers leren kennen en moeten zich aanpassen aan de context en voorkeuren van die gebruikers. Elke gebruiker heeft zijn eigen wensen en het is de taak van de media om elke gebruiker te benaderen op zijn of haar favoriete manier zonder hun tijd of energie te verspillen.

Voorbeelden? 

Non linear content shift

Deze trend kan je niet gemist hebben. Contentmakers zijn de nieuwe koningen en Netflix/On Demand content kijken is gewoon normaal. We willen allemaal een persoonlijke kijk-ervaring.

Er is zoveel content om uit te kiezen dat we onze eigen kijk-ervaring willen cureren. De limieten die er vroeger waren, bestaan niet meer. On demand services zoals Netflix en VRTNU hebben ons kijkgedrag totaal veranderd.

Vroeger keken we wat er op dat moment te zien was, nu kijken we wat willen wanneer we het willen op eender welk toestel. We willen alles altijd beschikbaar hebben, want we staan zélf altijd ‘aan’. Dus is het logisch: het non-linaire consumeren neemt de overhand.

Voorbeelden?


 

MY MEDIA METOX-DETOX

Neem (een heel klein beetje) tijd voor je (digitale) welzijn

We krijgen een overload aan informatie en we staan altijd "aan". Er waren nog nooit zoveel mensen met burn-outs en depressieklachten.

Wie heeft nooit het gevoel dat ie te veel tijd op de smartphone doorbrengt? Digibesitas is een écht fenomeen.

Wat we willen, is de kwaliteit en het welzijn van ons leven opnieuw in eigen handen nemen en bewuster met onze toestellen en schermtijd omgaan.

Voorbeelden?

Website made by MINSKY