Menu Sluit menu

My-Me(dia)

Verbeter het leven van de consument

Spotify - stelt concerten voor bij jou in de buurt

Spotify suggereert een concert van de artiest Beck aan bij jou in de buurt

Spotify stelt je leuke concerten voor, op basis van welke muziek je op hun platform luistert, dat geeft het een persoonlijke touch. Klassieke radiozender geven ook concertnieuws, maar kunnen jou niet op zo'n directe manier bedienen. Spotify kan je echt suggesties op jouw maat geven, die jouw leven makkelijker maken. Want...jij moet niet alle concertagenda's in de gaten houden.

DEEP PERSONALIZATION - FLIPBOARD

Screenshots van de flipboard app

De Franse versie van Flipboard ging van start met AI (artificial intelligence) in de app in 2017 om de persoonlijke voorkeuren van elke gebruiker te leren kennen. Je kan nog altijd zélf je favoriete topics selecteren maar de app leert hoe dan ook wat je graag leest en zal je enkel relevante artikels voorstellen. Weg met alle ballast.

Daar stopt het zelfs niet. Want de AI van Flipboard begrijpt niet enkel de topics maar ook de inhoud van een artikel, zodat je als gebruiker echt enkel artikels te zien krijgt waar je echt in geïnteresseerd bent.

IN-THE-MOMENT EMAILING - MOVEABLE INK

het logo van movable ink

Real-time email targeting: het systeem van Movable Ink neemt zowel je locatie, de merken waar je recent mee in contact kwam en het toestel waarmee je surft, in rekening. De campagnes die je te zien krijgt, leveren daardoor het beste en meest relevante resultaat op.

Google Assistant Phone Call

Een afbeelding van google assistent die vraagt of hij je kan helpen

Google heeft de volgende stap richting ultiem gebruiksgemak gezet. De persoonlijke assistent van Google zal binnenkort voor jou telefoontjes kunnen afhandelen. De assistent zal afspraken kunnen maken bijvoorbeeld, zodat jij meer tijd hebt om de dingen te doen die je echt graag wil doen.

Google Clips : Smart Camera

een afbeelding van het google clips device

Google Clips is een slimme camera die Google heeft ontwikkeld die weet wanneer ie een interessante foto of video van jouw dagelijks leven moet nemen.

In de camera zit AI die zal weten wie je bent, met je wie voornamelijk tijd doorbrengt, wat je interessant vindt en op basis daarvan zal die momenten kunnen vastleggen en opnemen.

Jij moet je telefoon er niet meer bijnemen, jij kan gewoon het moment beleven en Google Clips legt de herinnering vast op beeld. Zorgt ervoor dat je ervaringen weer persoonlijker worden en nog gemakkelijker vastgelegd worden.

Google Assistant - ‘My Own Google’

de woorden play learn image

'My Own Google' toont exact wat we bedoelen met 'My-Me(dia)'. Jij bent het belangrijkste, het volgt jouw voorkeuren. Het entertaint je kinderen en helpt jou ondertussen. De geïntegreerde stemherkenning begrijpt wie op dat moment praat en hoe die op dat moment, tegen die persoon, gepast moet reageren: speelmaatje voor je kinderen bijvoorbeeld en winkel-assistent voor jou. De Google Assistant is op die manier een persoonljike ervaring voor elke gebruiker die ermee in contact komt.

Ontdek meer

MY MEDIA METOX-DETOX

Neem (een heel klein beetje) tijd voor je (digitale) welzijn

We krijgen een overload aan informatie en we staan altijd "aan". Er waren nog nooit zoveel mensen met burn-outs en depressieklachten.

Wie heeft nooit het gevoel dat ie te veel tijd op de smartphone doorbrengt? Digibesitas is een écht fenomeen.

Wat we willen, is de kwaliteit en het welzijn van ons leven opnieuw in eigen handen nemen en bewuster met onze toestellen en schermtijd omgaan.

Voorbeelden?

2OLD2GETIT

You don’t get it and that’s exactly the point.

2OLD 2GETIT Media is gericht op jongeren: de onderwerpen zijn anders, de samenstelling ook en je moet zeker niet gaan zoeken op de klassieke mediakanalen. Hun media zijn overal en altijd beschikbaar.

De focus ligt op wat jongeren interesseert: lifestyle, vrienden, muziek, enzovoort. Het gaat niet perse over de grote nieuwsverhalen of over wat er in de wereld gebeurt. Jongeren willen vooral met elkaar verbonden zijn.

Babyboomers en bejaarden snappen er niks van, vinden het maar niks en dat is ook de bedoeling. Het is niet voor hen bedoeld, het is authentiek voor die specifieke leeftijdsgroep met hun specifieke noden.

Voorbeelden?

Social Guardians

92% van Generatie Z geeft om het klimaat en sociaal onrecht en wil hun bezorgdheid over de toekomst van de wereld uiten.

De laatste jaren voelen veel mensen een groter bewustzijn tegenover de wereld en dan vooral sociaal. Alle schandalen die we meemaakten, hebben mensen verenigd in bewegingen, die samen voor een doel gaan. Tegenwoordig verenigen hashtags mensen om échte protestbewegingen te vormen en voor échte verandering te gaan.

Ook de media zien dit gebeuren en passen zich aan. Zij roepen de mensen of bedrijven die in de fout gingen tot de orde en bieden de globale bewegingen erkenning en een platform.

Verdeeldheid brengt mensen samen. Mensen geloven dat ze écht het verschil kunnen maken. 46% van Generation Z heeft het gevoel dat ze mee de wereld kunnen veranderen, dat is meer dan eender welke gemeten generatie voordien.

PSFK’s Forecast Z Survey. Psfk, 2017 

Voorbeelden?

Intergalactic Media

Media als zonnestelsels

Mediamerken zijn vandaag hun eigen zonnestelsels, waarbij het merk de zon is en alle media-producten van het merk daar als planeten rond zweven. En net zoals het zonnestelsel waar wij in leven, worden ook in deze zonnestelsels elke dag nieuwe planeten ontdekt. Een zonnestelsel is altijd in beweging, het evolueert en verandert constant.

Er zijn geen media meer die zich nog op één ding focussen. Wat vroeger een krant was, is nu een krant én een website én een app én een podcast én een videoplatform, enzovoort.

Je kan als mediamerk geen one trick pony meer zijn. Wie wil overleven, moet innoveren (of verdwijnen) en zijn blik verruimen.

Voorbeelden?

Non linear content shift

Deze trend kan je niet gemist hebben. Contentmakers zijn de nieuwe koningen en Netflix/On Demand content kijken is gewoon normaal. We willen allemaal een persoonlijke kijk-ervaring.

Er is zoveel content om uit te kiezen dat we onze eigen kijk-ervaring willen cureren. De limieten die er vroeger waren, bestaan niet meer. On demand services zoals Netflix en VRTNU hebben ons kijkgedrag totaal veranderd.

Vroeger keken we wat er op dat moment te zien was, nu kijken we wat willen wanneer we het willen op eender welk toestel. We willen alles altijd beschikbaar hebben, want we staan zélf altijd ‘aan’. Dus is het logisch: het non-linaire consumeren neemt de overhand.

Voorbeelden?


 

Fading Borders

Vraag aan een kind het verschil tussen een digitale en een analoge camera...Mond vol tanden gegarandeerd.

Als je de aandacht wil trekken, moet je dingen maken die de grenzen tussen on- en offline doen verdwijnen.

Mensen zijn op zoek naar ervaringen die ze kunnen delen, waarbij echte en digitale grenzen niet bestaan.

Het zijn niet alleen de echte grenzen die we zien verdwijnen, we willen ook moeiteloos van het een naar het ander toestel overschakelen. Content volgt ons namelijk altijd en overal, dankzij alle diensten die gebruiken maken van de cloud.

Onze realiteit is intussen bedekt door een digitaal laagje en in de toekomst wordt zo’n gemengde realiteit gewoon normaal. In zo’n wereld moet content er echt uitspringen om opgemerkt te worden.

Voorbeelden?

Website made by MINSKY