Menu Sluit menu

Innoveer het medialandschap met de juiste tools

Empathie

Om meteen met scherp op doel te kunnen schieten, ga je tijdens de eerste fase op onderzoek uit met je team. Wil je zinvolle producten of diensten bedenken, dan moet je jouw doelpubliek eerst zo goed mogelijk leren kennen. Je dompelt je volledig onder in de leefwereld van de gebruiker en de context van jouw concept.

Dit geeft je richting en nieuwe inzichten. Je bespaart ook onnodig werk of ontgoochelende resultaten - nice landing, wrong airport! Hoe beter je je kan inleven in de uitdagingen, wensen, noden en gedrag van jouw kijkers of luisteraars, hoe sterker je oplossing.

Na deze fase heb je een stevig onderbouwd uitgangspunt in handen voor de ideefase. Een duidelijke opdracht waar je je tanden tijdens de brainstorm in kan zetten. Goed je huiswerk maken loont!

Concept

Enkele hoofdinzichten over je gebruikers op zak? Check. Een gefundeerd team standpunt over waar je naartoe wil? Check. Eventueel ook enkele archetypes en/of gebruikersverhalen als leidraad? Double check. Je team is met andere woorden goed voorbereid om oplossingen te bedenken die de uitdagingen van je gebruikers zullen tackelen.

Als mediamaker weet je hoe belangrijk het stellen van de juiste vraag is voor je eindresultaat. Daarom schaven we in een eerste stap aan jullie brainstormvraag. Deze bakent de grenzen af waarbinnen je straks wild en breed mag gaan brainstormen.

Daarna gaan we slim en selectief te werk, om zo tot een shortlist van topconcepten te komen waar we in de volgende fase een prototype van kunnen maken.

Prototype & Test

Je hebt enkele leuke, innovatieve concepten uitgekozen en popelt om ze op een testpubliek los te laten. Zal jouw oplossing de uitdaging van je doelgroep ook effectief tackelen? En welke kleine aanpassingen kunnen je concept nog sterker maken?

Om dat uit te zoeken bouw je tijdens deze fase aan een tastbare voorstelling van je idee. Een ruw prototype is de snelste en makkelijkste manier om je concept te delen, te testen en aan te passen op basis van waardevolle gebruikersfeedback. Want voor hen doe je het, toch? Snel en vaak bijschaven helpt je tot een effectieve oplossing te komen en onnodige risico’s en grote productiekosten te vermijden.

Na enkele feedbackrondes kom je tot een finaal prototype, dat je tijdens de vervolgfase implementeert, commercialiseert of pitcht bij partners

Pitch

Je hebt je idee geconcretiseerd door middel van een prototype, dat gewikt en gewogen werd door een testpubliek. Dankzij hun feedback kwam je tot een finaal prototype. Dus, waar wacht je nog op? Wat is de volgende kleine stap die je moet nemen, om de impact van jouw oplossing zo groot mogelijk te maken?

In deze fase ga je jouw idee binnen VRT realiseren, proberen commercialiseren of delen met mogelijke partners. Aan de hand van een roadmap, business model canvas en pitch perfect oefening stoom je je helemaal klaar voor die volgende stap. The wor(l)d is out there!

Website made by MINSKY